среда, 22 апреля 2020 г.

Консультація для батьків



                      Що ж таке сучасна мнемотехніка?

Це можливість накопичувати в пам'яті велику кількість точної інформації. Це економія часу при запам'ятовуванні - процес запам'ятовування повністю контролюється. Це збереження запам`ятованих відомостей в пам'яті - те, що ви запам'ятали, вам більше не доведеться вчити заново. Це потужна тренування уваги і мислення. Це реальний шанс швидко освоїти кілька нових спеціальностей та стати професіоналом у своїй області. Це можливість користуватися інформацією: людина може застосовувати знання тільки тоді, коли вони знаходяться в голові. Це просто відмінна гімнастика для мозку.
Головний інструмент нашого розуму - це пам’ять. Пам’ять – це зв’язок минулого із сьогоденням і майбутнім, процес збереження минулого досвіду, що дає можливість його повторного використання. Для того, щоб пам’ять не підводила нас у найважливіші миті життя, потрібно постійно тренувати її.
         Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.
Зупинимося на найцікавішому з них - мнемотехніці. На діток в дошкільному віці обрушується величезний потік інформації, який вкрай складно подужати, особливо не вміючи читати і писати.
 Мнемотехніка покликана допомагати в цьому.
Мнемотехніка це свого роду схеми в основі яких лежать асоціації, що допомагають запам’ятовувати і відтворювати інформацію. Останнім часом в дошкільних установах прийомами мнемотехніки користуються дуже активно і не тільки для роботи зі звичайними дітьми, а й для корекції стану у малюків з відставанням у розвитку.У дітей у віці 4-6 років словниковий запас досить великий, але користуватися ним і вживати слова у вірній формі вони ще не вміють. Від цього виникають проблеми з мовленням, наприклад, дитина може заїкатись. Намагаючись, щось розповісти нам, дитина просто не може знайти слів, або робить це дуже незрозуміло і безладно, перескакуючи в оповіданні з місця на місце. У цих випадках і приходить на допомогу мнемотехніка. Принципи її дії грунтуються на тому, що у дошкільнят дуже розвинена зорова пам’ять і образне мислення. Найбільш наочний приклад даної техніки це картинка на шафці в дитячому саду. Запам’ятовуючи її, дитина з легкістю візьме саме свій рушник на вішалці, над якою розташована та сама картинка. В основному мнемотехніка це використання спеціальних карток і схем. Цілі використання можуть бути різні.
Основні прийоми мнемотехніки дітям 3 -6 років:
Дитині показують картку, на якій зображено кілька предметів і вона має вигадати про них розповідь - цей спосіб використовується для розвитку уяви. Для розвитку пам’яті дітям пропонують вивчити вірш за картками, на яких кожному рядку вірша відповідає своє зображення. Для тренування логічного мислення малюкові дають картки і пропонують розподілити їх за групами.Наприклад, картки з професіями і предметами, якими користуються їх представники, наприклад стопка - продавець: ваги, каса, продукти.
Якщо дитина добре працює за готовими картками, слід запропонувати позайматися навпаки, дати розповідь і нехай дитина сама намалює для неї картинки. При роботі з цією технікою необхідно дотримуватися певних правил.
Правила при роботі з мнемотехнікою:
-         Заняття мають проходити за принципом -  від простого до складного починаючи від мнемоквадратів і поступово переходити до мнемоланцюгів.
-         Таблиці і схемимають бути кольоровими, так дитині буде веселіше і легше.
-         На одній схемі або таблиці число квадратів не повинно перевищувати дев’ять, так як це гранично допустимий обсяг для дошкільника.
-         Не застосовувати понад дві мнемосхеми в день, а повторний розгляд можливий тільки за бажанням дитини.
-         Необхідно, щоб щодня таблиці і схеми були різні за тематикою, в перший день на тему казок, у другій на музичну тему, в третій на математичну і так далі.
Працювати за таким принципом потрібно не тільки в дитячому саду, вкрай важливо щоб батьки брали активну участь в навчанні дитини.
Мнемотехника вдома
Як можна застосувати принципи мнемотехники в домашніх умовах? Та дуже просто. Запропонуйте намалювати дитині схеми -  малюнки про те, як пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехай малюк самостійно складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і запропонувати малюкові придумати свій, відмінний від оригіналу фінал.Регулярне застосування даної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні, логічні ланцюжки. Ця техніка дуже корисна і при підготовці дітей до школи, адже йдучи в перший клас, дитина вступає в новий колектив, в якому грамотна і зрозуміла мова допоможе знайти нових друзів і комфортно почувати себе в будь-якій обстановці і ситуації.


Корисні поради батькаму вихованні дитини

  • Не нав'язуйте себе ніколи, і дітям зокрема.
  • Якщо не знаєте, як вплинути, зупиніться.
  • Позбудьтеся у вашому спілкуванні з дітьми тих способів і форм впливу, які викликають у них протест чи негативну реакцію.
  • Вилучіть неприязнь до дитини і свої негативні емоції.
  • Дотримуйтесь принципу рівноправності й співробітництва.
  • Не фіксуйте увагу на невдача»
  • Давайте якісні оцінки.
  • Не порівнюйте дитину з будь не ставте їй нікогозаприклад.
  • Не висловлюйте дитині симпатії у надмірній формі.
  • Використовуйте різні форми словесної підтримки.
Дотримання цих правил є не що інше, як гармонія повноцінного формування особистості дитини. Це і є атмосфера захисту і підтримки безпеки дитини.

Правила для батьків

Ці правила взяті з книжки Керпару Еміль і Керпару Герта "Мати і дитя" (1987, переклад з румунської). Правила були прийняті у Міжнародний рік дитини. Вони містять педагогічні настанови. Пестолоцці, Фребеля, Черні, враховують і сучасний практичний досвід.
1.     Люби свою дитину! Радій з її присутності, приймай її такою, яка вона є, не ображай, не принижуй, не підривай її упевненості в собі, не піддавай несправедливому покаранню, не позбавляй своєї довіри, дай привід любити тебе.
2.     Охороняй свою дитину! Захищай від фізичних і душевних небезпек, навіть - коли - треба - жертвуючи власними інтересами і ризикуючи власним життям.
3.     Будь добрим прикладом для своєї дитини! Прищепи їй повагу до традиційних цінностей, сам живи згідно з ними. Нехай у вашій сім'ї побутують честь, скромність, гармонія. Порушення батьками подружньої вірності, заздрісність, збагачення безчесними засобами, досягнення тієї чи іншої вигоди за допомогою безпринципних зв'язків тощо - все це завтра позначиться на моральному обличчі вашого сина або доньки.
4.     Грайся зі своєю дитиною! Приділяй їй якомога більше часу, розмовляй з нею, грайся з нею так, як їй подобається, її гру сприймай всерйоз, увійди в світ її уявлень.
5.     Працюй зі своєю дитиною! Допомагай їй, коли вона намагається брати участь у роботі (вдома, в саду, на городі) коли дитина підросте, привчай її включатися в усі роботи по господарству і для господарства.
6.     Дозволь дитині набуватися життєвого досвіду. Хай навіть безболісно, але самостійно. Людина визнає тільки такий досвід, який вона пережила особисто. Твій власний досвід нерідко виявляється позбавленим цінностей для неї. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть якщо не пов'язано з певним ризиком. Надміру опікувана, "застрахована" від будь -якої небезпеки, дитина нерідко стає соціальним інвалідом.
7.     Покажи дитині можливості і межі морської свободи! Батьки повинні розкрити перед дитиною безмежжя розвитку й утвердження людської особистості у відповідності з обдарованістю і особистостями кожного. Водночас їй треба показати, що будь яка людина повинна визнавати і дотримуватися певних меж у своїх вчинках у сім'ї, у колективі і в загалом в суспільстві, дотримуватися законів і виконувати правила співжиття.
8.     Привчай дитину бути слухняною! Батьки повинні стежити за поведінкою дитини, спрямувати її таким чином, щоб її дії не завдавали шкоди ні їй самій, ані іншим. Дитину треба заохочувати до дотримання встановлених правил. Відповідність провини і покарання дуже делікатна тема, що вимагає окремої розмови.
9.     Чекай від дитини тільки таких міркувань та оцінок, на які вона здатна, у своєму віці, виходячи з рівня свого розвитку і життєвого досвіду! Дитині потрібний тривалий час, доки вона навчиться орієнтуватися в цьому надто складному світі. Допомагай їй, скільки зможеш, і вимагай від неї власної думки або самостійного висновку тільки в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до нагромадженого досвіду і ступеня своєї "дорослості"
10. Надавай дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів! Дитина "живиться", як і дорослі, переживаннями, що дають їй змогу орієнтуватися в подіях, ознайомитися з життям інших людей і навколишнім світом нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.

Як відповідати на дитячі запитання

  • Ставтеся до запитань дитини з повагою, не відсторонюйтесь від них. Уважно слухайте дитяче запитання, намагайтеся зрозуміти, що зацікавило дитину в тому чи іншому предметі, явищі, про яке вона запитує.
  • Давайте стислі, доступні для дитини-дошкільника відповіді, не вживайте складних для розуміння слів, мовленнєвих зворотів.
  • Відповідь повинна не лише збагатити дитину новими знаннями, а сприяти подальшим роздумам, спостереженням.
  • Заохочуйте самостійну розумову діяльність дитини, відповідаючи на її запитання зустрічним: «А ти як вважаєш?»
  • Відповідаючи на запитання дитини, намагайтеся залучити її до спостереження за навколишньою дійсністю, читання, розгляду ілюстративного матеріалу.
  • Даючи відповідь на запитання дитини, впливайте на її почуття, виховуйте гуманізм, чутливість, тактовність до оточуючих.
  • Якщо відповідь на запитання дитини передбачає повідомлення знань, що недоступні для ії розуміння, не бійтеся зауважити: «Дещо ти зараз не можеш осягнути, але коли підростеш, більше дізнаєшся і сам зможеш дати відповідь на це запитання» .

Консультація для батьків на тему:

«Правове виховання дошкільників з використанням творів В.О.Сухомлинського»
«ПЕРШ НІЖ ДИТИНА ОСМИСЛИТЬ УСЮ ГЛИБИНУ ТІЄЇ ІСТИНИ, ЩО ВОНА – ГРОМАДЯНИН СВОЄЇ КРАЇНИ, І ЦЕ ПОКЛАДАЄ НА НЕЇ ВЕЛИКІ ОБОВ’ЯЗКИ, ВОНА МАЄ НАВЧИТИСЯ ПЛАТИТИ ДОБРОМ ЗА ДОБРО, ТВОРИТИ СВОЇМИ СИЛАМИ ЩАСТЯ І РАДІСТЬ ІНШИМ ЛЮДЯМ»(В.СУХОМЛИНСЬКИЙ)
Дитинство – найважливіший період у житті дитини. І саме в цей період вона потребує найбільшої уваги і захисту.
Формування ціннісної моральної та правової практики для найкращого забезпечення інтересів дітей – одне з найважливіших завдань, що стоїть перед колективом нашого навчального закладу.
Захист прав дитини, забезпечення нормативів законодавчої бази потребує участі кожного педагога, кожного працівника дитячого садка. Всі зусилля колективу направлені на створення комфортного життя, змістового в усьому розмаїтті, емоційно насиченого, позитивно забарвленого.
Слова В.Сухомлинського: «Дитина – ніжний пагін, слабенька гілочка, що стане могутнім деревом, і тому дитинство потребує особливої турботи, ніжності, обережності», стали однією сходинкою, яка забезпечує комфортність дитини в широкому значенні цього слова.
Навчання правам людини – це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дитини.
Вже багато років в нашому дошкільному закладі триває робота з формування у дітей початкової правової освіти з використанням надбань В.Сухомлинського, яка в першу чергу спрямована на розвиток у дітей правової культури, тобто почуття впевненості у собі і соціальної терпимості.
Основними напрямками нашої роботи з дітьми з правової культури є:
  • Допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність; разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини.
  • Вчити толерантно спілкуватися один з одним; виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших.
  • Формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок).
  • Заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.
Роль педагога в наданні цих знань складно переоцінити. Саме від нього залежить, яку атмосферу, який настрій він створить.
Для вирішення цих проблем в дошкільному закладі створені належні умови для фізичного і психічного розвитку дитини та відповідне предметне середовище: на території садочку обладнена екологічна стежина; завдяки вмілим рукам педагогів та батьків обладнані кімната «Казкових мрій», кімната-«Українська світлиця»; естетично оформлені групові кімнати, кабінети тощо.
Ввести дитину в складний світ людських взаємин, відносин – першочергове завдання, над яким працюють педагоги закладу. Саме з раннього віку діти проходять емоційну школу, школу добрих почуттів, де в грі вони відображають добре ставлення до дійсності, до рідних людей, тварин, природи.
«Умій відчувати поряд із собою людину, умій розуміти її душу, бачити в її очах складний духовний світ…» - ці слова В.Сухомлинського є основою для вихователів під час формування у дітей початкової правової освіти.
Значну роль приділяють вихователі читанню творів художньої літератури, зокрема казок та оповідань В.Сухомлинського.
Великий і різнобічний вплив мають на особистість дитини театралізовані ігри, драматизація казок В.Сухомлинського. Це дає можливість краще і швидше сприйняти і запам’ятати зміст твору, включаючи пісеньки та таночки окремих героїв. Яскраве, образне забарвлення соціальної дійсності знайомить дітей з навколишнім світом в усьому його розмаїтті. А вміло поставлені запитання педагогів спонукають дітей міркувати, аналізувати складні ситуації, робити висновки і узагальнення.
Активізації уваги батьків щодо підвищення інтересу до правового виховання дітей, збереження і захисту прав дитини вихователі надають великого значення. В дошкільному закладі проводяться індивідуальні консультації, анкетування «Діти та їх права», «Що знають батьки про права своєї дитини», етичні бесіди, заняття Школи молодих батьків, використовуючи спадщину В.Сухомлинського. Його «Батьківська педагогіка» стала порадником для багатьох сімей, допомагає виховати дитину, учасника всіх сімейних справ.
Девізом своєї роботи колектив нашого садочка обрав «Виховуємо любовʼю». Наші педагоги розуміють, що найкращі людські почуття – любов, дружба, взаємоповага, доброзичливість, відвертість душі йдуть від серця. Щоб стати чутливим, серце має бути вихованим, культурним, витонченим. І в цьому нам допомагає педагогічна спадщина В.Сухомлинського.
Ознайомлюючи з творчістю Василя Олександровича, застосовуючи його ідеї виховання, ми переконуємось ще і ще раз в тому, що дітям належить дарувати любов, люблячи, виховувати та навчати, разом з тим досліджувати, мріяти і фантазувати, захоплюватись і радіти, дарувати лише радість життя. У нашому садочку діти живуть у затишному світі тепла і добра, у світі творчості і фантазії.

Поради батькам з правового виховання

ЯКИМИ ДІТИ НАРОДЖУЮТЬСЯ – НІ ВІД КОГО НЕ ЗАЛЕЖИТЬ,АЛЕ В НАШИХ СИЛАХ ЗРОБИТИ ЇХ ХОРОШИМИ ЧЕРЕЗ ПРАВИЛЬНЕ ВИХОВАННЯ.
ПЛУТАРХ
Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.
Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

Якщо:
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.
Коли порушуються права дитини?
  • Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
  • Коли її потреби ігноруються.
  • Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканість дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли дитину залякують.
  • Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
  • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
  • Коли її особисті речі не є недоторканими.
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Як реагує дитина на порушення її прав?
  • Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)
  • Її турбує особиста безпека і любов до неї.
  • Вона часто буває в поганому настрої.
  • Може втекти з дому.
  • Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя .
     Інформація для батьків: "18 розвиваючих ігор, в які можна грати з дітьми на кухні"

18 РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР НА КУХНІ

На кухні можна не тільки готувати і приймати їжу, але і знайти багато способів для розвитку і розваги Вашого малюка.
Не дивно, що кухня так вабить до себе дитину: стільки всього нового, незрозумілого і цікавого! Різні запахи, продукти, предмети, якими найчастіше грати якраз і не можна. Давайте використаємо інтерес дитини в педагогічних цілях.
В які ігри можна грати на кухні?
1.     Що і чим пахне
Звертайте увагу малюка на те, як пахне той чи інший продукт в сирому вигляді і після приготування, який аромат у яблука і апельсина, чим пахне молоко або свіжий хліб. Також із запахів, який кружляє в кухні, можна відгадувати, що саме зараз готується на плиті.
2.     Відгадай на смак
Запропонуйте малюкові, закривши очі, спробувати різні продукти. Крім назв продуктів нехай потренується в описі смаків - кисле, солодке, гостре, солоне гіркувате.
3.     Все червоне
Шукайте на кухні продукти і предмети певного кольору. За цією ж ознакою можна шукати все кругле або квадратне, велике або маленьке, їстівне чи ні (знаєте як багато на кухні того, що їсти не можна ?!).
4.     Вода і лід
Проведіть експеримент: налийте воду в ємність і поставте в морозилку. Дитина буде приємно здивована, коли побачить, що вона замерзла. Точно так же необхідно розморозити лід назад.
Перед заморожуванням можна крапнути у воду фарбу або харчовий барвник, і тоді ви отримаєте лід різного кольору.
5.     Що так гримить?
У стаканчики від йогурту або непрозорі маленькі баночки насипте різну крупу: горох, рис, пшоно, цукор, сіль і т.п. Крім різних звуків, які самі по собі подобаються дітям, можна відгадувати, що конкретно зараз шумить.
6.     Звідки це до нас прийшло?
Ігри корисні для розширення кругозору і розвитку мови: розкажіть дітям історію походження тих чи інших продуктів. Звідки на стіл потрапляє молоко, яйця, як роблять хліб і вирощують гречку. Хто збирає лавровий лист, що таке куркума і де росте кава?
7.     Солоне тісто
Один з найулюбленіших дитячих матеріалів для ліплення. Приготуйте на кухні невелику кількість тіста, щоб малюк завжди міг зайнятися цікавою справою, поки Ви зайняті своїм.
8.     З чого складається?
Що у вас сьогодні на обід: гороховий суп, їжачки і овочевий салат? Нехай малюк розповість, з яких саме інгредієнтів зроблено ту чи іншу страву.
9.     Своє, рідне.
Не зовсім гра, швидше за ігровий прийом, що допомагає розвивати відповідальність і почуття значимості у дитини. Заведіть на кухні тільки її, особисті рушник, прихватку, фартух і ковпак (або косинку). Якщо дитина достатньо доросла визначте їй ділянку на кухні, за порядком на якій вона повинна стежити. Наприклад, протирати ручку холодильника або прибирати крихти зі столу, поливати квіти або стежити за тим, коли закінчується цукор і сіль.
     10. Герой дня!
Виберіть сьогоднішнього «героя дня», наприклад картоплю і назвіть всі способи, якими її можна готувати (варити, смажити, тушкувати, а ось сирою їсти не можна).
11.                       Порахуємо!
Попросіть дитину дістати вам 2 яблука і 1 моркву, 4 головки цибулі і 3 помідори. Можна дати малюкові завдання відрахувати з банки або якоїсь ємності, певну кількість макаронів. Така гра допоможе дитині освоїти рахунок. 12. Де яблуко?
Використовувати можна будь-який предмет. Покладіть його на кухні на чільне місце, а дитина нехай скаже - предмет НА столі або ПІД ним, НА холодильнику або ВСЕРЕДИНІ, що ЛІВОРУЧ від яблука, а що ПРАВОРУЧ.
Так само, малюк може класти предмет у вказане вами місце - НА пральну машинку, ПІД стілець, ПОРУЧ з підвіконням.
Ця гра допомагає вивчити прийменники і вчить орієнтуватися в просторі.
13.                       Назви ласкаво!
Продовжуємо розвивати мову: кожен предмет на кухні потрібно назвати ласкаво: хліб - хлібець, сир-сирок, сирочок, огірок-огірочок і т.п.
14.                       Для чого цей предмет?
По черзі називайте дитині різні предмети на кухні, а вона нехай розповідає, для чого вони потрібні. Наприклад, сковорода - смажити, тушкувати; друшляк - зливати макарони, мити овочі, фрукти; заварний чайник - заварювати чай і. т.п.
15.                       Гра у Попелюшку
Запропонуйте дитині розкласти по окремих ємностях, зсипані в одну чашку макарони різних форм, квасолю, горох. Гра розвиває дрібну моторику, увагу, посидючість і спостережливість. Тільки не зсипте занадто багато матеріалу і не захоплюйтеся дрібної крупою, такий як рис, гречка, пшоно.
16.                       Приходьте до нас на чай
Привчаємо дитину зустрічати гостей, формуємо вміння правильно поводитися за столом і прищеплюємо хороші манери - накрийте на стіл і «почастуйте» її іграшки, плюшевих ведмежат і ляльок.
17.                       Солодке справа!
Якщо до приготування складних страв не завжди можна пустити дитину, то допомогти приготувати печиво - запросто. Вже з вирізанням фігурок з тіста за допомогою спеціальних формочок впорається практично будь-який малюк. А ще ж можна розгортати тісто, стежити за часом поки печиво печеться, і знімати пробу з готових солодощів.
18.                       Прибирання!
Якщо є така можливість, влаштуйте на кухні легкий безлад - переплутайте ложки з каструлями, пластиковими контейнерами, коробками для яєць, а дитина нехай сама або з невеликою Вашою допомогою розкладе все по своїх місцях, а заодно і підбере до кожної каструлі свою кришку.

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий